Information & Bokningsvillkor

Sms

När du bokar tid hos oss får du en bokningsbekräftelse via sms. Om tekniken inte skulle fungera, är det ditt ansvar att se till att du kommer till din tid. Att vi skickar ut ett sms är enbart en service vi har, men frånsäger oss ansvar utifall smsen inte skulle nå dig. Byter du telefonnummer, glöm inte att uppdatera oss om det.

Avbokning

Avbokning ska ske senast 24 h före bokad tid, utebliven tid debiteras till halva priset av din bokade behandling. Avbokning kan endast ske på telefon. På helger ber vi er maila om du behöver komma i kontakt med oss. Instagram och facebook undanbes helt då risken för att vi missar din avbokning är stor. Vi ber dig respektera den utsatta tid. Vid sen ankomst, hör gärna av dig så vi vet.

Du som kund har ansvar över följande

  • Du som kund har som ansvar att informera din frisör om eventuella allergier, överkänslighet, användande av sprayblonde, egen brunn osv. Detta för att vi ska kunna göra en sådan rättvis bedömning som möjligt om hårets kvalité och undvika eventuella kemiska reaktioner som kan skada ditt hår och hårbotten
  • Alla kemiska behandlingar sker på kundens ansvar och vi frisörer ser till att alltid använda så skonsamma preparat och produkter för att nå önskat resultat utan att tumma på hårets kvalité.
  • Lämna oss nöjd
    Vårt mål är att du alltid lämnar oss 100% nöjd. Vi lägger ner all den tid som behövs för att höra dina önskemål och vi är tydliga i konsultationen om vad som är möjligt att göra med just ditt hår. Skulle du inte vara nöjd med resultatet på ditt hår utgår vi från att det är ett tekniskt fel från oss frisörer och inte ett estetiskt fel om vi utfört behandlingen såsom vi kommit överens om. Det är viktigt att du talar om detta så snart som möjligt, gärna när du är på plats hos oss ifall du inte är nöjd. Går det för lång tid innan du hör av dig kan vi inte åtgärda felet, så vi behöver höra från dig inom max 7 dagar. Om vi behöver korrigera ditt hår p.g.a. att håret inte reagerat som förväntat eller att det är ett tekniskt fel utfört arbete kommer vi erbjuda en ny tid inom 14 dagar kostnadsfritt. Känner du att du inte passar i det vi kommit överens om så måste vi tyvärr boka en ny tid till fullt pris. Tänk på att alltid ringa oss om du inte känner dig nöjd med ditt besök. Risken för att vi missar meddelande på instagram/facebook är stor.


Information till alla våra kunder

Vi går just nu igenom en tuff tid världen över med Covid-19. För oss är det viktigt att ni vet att vi tar vårt fulla ansvar för att göra det vi kan för att Du som kund ska fortsätta känna dig trygg hos oss. Det är viktigt att alla tar hänsyn till vår policy för att vi ska kunna ha fortsatt öppen verksamhet.

Såhär ser vår policy ut gällande Covid-19

  • Nolltolerans mot sjukdomssymptom. Det innebär att vi frisörer är friska och förväntar oss samma sak av dig som kund.
  •  Om du känner förkylningssymptom måste du boka av ditt besök. Behöver du boka om din tid så hjälper vi dig gärna.
  • Självklart finns handsprit, vi har egna handdukar till varje kund och vi ber dig som kund att tvätta händerna när du kommer till oss. Vi frisörer tvättar och spritar händerna kontinuerligt.
  • Hos oss är det ett brett avstånd till nästa kundplats. Vi desinficerar platser, verktyg och byter kappa mellan varje kund.
  • Hur mycket vi än tycker om er så hälsar vi inte med handslag eller kramar när du kommer till oss.